2014. július 16., szerda

Kritika 102. + Kritika 103.

Sziasztok drágák!

A mai nap megérkeztem az utolsó két kritikával, ami még vissza volt! Berry Hp. csupán a kinézetről kért véleményt, így az elég rövidre sikeredett - bár valamilyen szempontból ez jó is -, valamint R5er kért egy mindent átfogó kritikát, mely elég hosszúra sikeredett. Ismételten szeretném felhívni mindenki figyelmét, hogy kritikáimmal senkit sem áll szándékomban megbántani!!!


A blogot itt megtekinthetitek: xxx

Design oldalhoz hűen, az oldal kinézete szép és rendezett. Tetszik ez a barack szín, tükrözi a nyarat. A külső háttér azonban egyáltalán nem illik hozzá, se színben, se mintában, így azt tanácsolnám, hogy mindenképpen cseréld le. A fejléc vizsgálgatása közben kettős érzések voltak bennem. Egyrészről, egyszerű és nincs túlbonyolítva, ami nem baj, másrészről azonban mégsem túl szép. Az első szembetűnő problémám vele a betűtípus! A 'wonderwall' felirat túl nagy és nem igazán illik az oldalhoz a típusa. Miután ezt megállapítottam még mindig volt valami, ami miatt nem igazán tetszett, s rá is jöttem. Vanessa nincs szépen kivágva (szőkén), látszanak a körvonali, valamint kicsit furcsa, hogy míg az alap háttér egy fesztivált jelenít meg, addig fölötte és lányok körül virágok vannak. Számomra ezek annyira nem illenek össze, talán ezért sem nyerte el a tetszésemet. 
Ahogy azt már említettem, az oldal kinézete rendezett, azonban a menüpontoknál kisebb kavarodás van. Míg a 'rendelés menete' pont rendben van, addig a 'karakterek' és a 'segítségek' pontok fordítva vannak belinkelve (ne felejtsd el megcserélni). Én személy szerint utálom, amikor új ablakban nyitja meg az adott oldalakat, de ízlések és pofonok, tehát ez nem probléma - csak nekem! :) Az oldalsávban a feliratkozást a helyedben egy picit feljebb tenném - a chat fölé -, hiszen az egy elég fontos modul az olvasók számára!


A blogot itt megtekinthetitek: xxx

Design:
Az első kérdés, ami felmerült bennem a kint lévő részek elolvasása utána, hogy miért pont a fekete design mellett döntöttél? Valahogy nem igazán kedvelem ezeket a sötét kinézeteket, persze azokban az esetekben, amikor a történet szinte már megköveteli a komor designt, megfelel. Ez azonban a te esetedben nem így van. A fejléc alapjáraton nem rossz, az egyszerű, de nagyszerű kategóriába tartozna, amennyiben a lány nem lenne ennyire pixeles, s a feliratnak szebb lenne a betűtípusa.
Az oldalsávod nagyon üres! Persze, az sem jó, amikor agyon van zsúfolva! Helyezz el egy rövid, ám frappáns történetleírást, készíts menüt, akár chatet is rakhatsz ki, és egy képet is betehetsz, hogy feldobja az egészet! 
A fejezeteknél javaslom a sorkizárt igazítást használatát, valamint az előszóknál vagy félkövérré tedd a betűket vagy húzd alá, de a kettő együtt már túl sok!

Történet:
A prológus elolvasása után, nem igazán éreztem azt, hogy nekem mindenképpen tovább kellene olvasnom a történetet, de ez persze akkor lépne érvénybe, ha nem kellene véleményt írnom róla, így tehát folytattam a további két résszel! Több problémám is van az alapsztorival, melyeket most igyekszem felsorolni és meg is indokolni neked, s remélem segítek velük!
A prológusod egyáltalán nem lett figyelemfelkeltő, sőt, én inkább csak egy karakterbemutatásnak nevezném. A lány bemutatkozik, elmondja mit szeret, röviden elmeséli, hogy a szülei meghaltak és a gyászból a legjobb barátnője húzta ki - (de legalább már nincs maga alatt). Ezt én igazából a 'szereplők' menüpontba írtam volna meg a karakter jellemzésénél. 
Az első részben Lucy, a főszereplő lány Los Angelesbe költözik, ahol egyből összetalálkozik kedvenc csapatának tagjaival, mert hát pont ők a szomszédok, majd behívják őt a házba és egész nap beszélgetnek, hülyéskednek. Közben összemelegedik az egyik taggal, bár még csak kicsit, s a nap végén náluk is alszik - külön ágyban. Nem gyors egy kicsit ez a tempó? Úgy értem, rendben van, hogy a főszereplő lányról leírtál néhány alapvető tudnivalót, és az is rendben van, hogy találkozott velük. De hogy egyből ott is aludjon, azonnal kialakuljon valami az egyik taggal? Jobban örültem volna, ha nagyobb figyelmet fordítasz a szereplők kialakítására, a történetet is jobban kidolgozhattad volna, és bőven húzhattad volna még a nagy találkozást (például elmehetett volna várost nézni, vagy a barátnőjével valahova, stb). Ez a probléma fent áll a második résznél is, amikor is a fiú egy nap ismertség után elviszi a lányt egy egész hétre (?) egy tópart mellé. A kérdésem csak az, hogy miért?

Írásmód:
Rengeteg a szóismétlésed, a hajam téptem már a ...-ok miatt, és néhány alapvető helyesírási szabállyal sem vagy tisztába. A szóismétléses probléma megoldására azt tudnám javasolni, hogy fordíts több időt egy-egy rész megírására. Amennyiben mindig ugyan azok a szavak jutnak eszedbe, gondolkodj egy picivel többet a szinonimákon vagy ha nem jutnak eszedbe, vedd segítségül az internet ezen szolgáltatását. 
A ...-ozás bloggerkedésem kezdetén nekem is problémát jelentett, rengetegszer használt, tehát tudom milyen csábító. Azonban néhány hónappal később felhívta rá valaki a figyelmemet, s azóta is hálás vagyok neki. A lényeg, hogy elszórtam megengedett, azonban helyette inkább próbáld meg szavakkal leírni, hogy mit érzett az illető, vagy éppen mi történt. Hidd el, sokkal élvezhetőbb lesz a fejezetek olvasása!
A helyesírásról pedig: alapvetően helyekről hiányoznak a vesszőid, a párbeszédeknél gondolatjel elé-és után sem teszel szóközt, s össze-vissza formázod a szöveget. A vesszőkre figyelj jobban oda, hiszen ezt az iskolában is tanítják! A formázásnál pedig ne ess túlzásokba! Válassz ki egy sémát és aszerint használd a gombokat - én például azokat a mondatokat szoktam dőltté tenni, amikor a főszereplőm saját magában tesz fel kérdéseket.

Mindkettőtöknek további sikeres blogolást kívánok!
Diana H.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése