2014. július 29., kedd

Kritika 106. - Egy elírt telefonszám


written by: Blood Redy


Design:
Bár ez a blog is szürkés színben pompázik, egy fokkal mégis jobban tetszik, mint a teljesen szürke designok. Örülök, hogy te legalább sötét hátteret adtál neki, s így már érdekesebben hat az egész. A fejléced tetszik, bár egy telefont azért hiányolok róla, ha már egyszer "egy elírt telefonszámról" szól, de így is szép. 
Az oldalsáv szép és rendezett, nincs túlzsúfolva; egyetlen javaslatom, hogy a "telefonálók" modult helyezd lejjebb az "sms" fölé vagy alá, hiszen ezen oldaladat az olvasókat annyira nem érdekli.
Rögtön itt szeretném megemlíteni, hogy kifejezetten zavart, amikor betöltöttem az oldalt, s egyből megjelent a zenelejátszó számlistája! Alapból nem szeretem a lejátszókat a blogon (bár ez az egyéni szociális problémám), az viszont, hogy egyből felajánlotta nekem, hogy lényegében válasszak, zavart! Talán változtathatnál annyit rajta, hogy ez ne legyen így, mert elképzelhető, hogy másokat is zavar! 
Tetszenek a moduljaid címei, hiszen egyáltalán nem a szokásos neveket kapta, s ez nagy fantáziára utal. Ugyan így az oldalak nevei is ötletesek, azonban a "névjegyzéket" előrébb rakhatnád, mint a "cseréket", s a "csengőhangok" pont fölösleges, hiszen a zenelejátszóban is megtalálhatóak ugyan azok a számok.
A fejezeteknél használod a sorkizárt igazítást, s nem pakolod tele őket képekkel, ezek pedig elméleti plusz pontok!

Történet:
Bevallom, amint megláttam, hogy kértél tőlem kritikát, s megnyitottam a blogodat, egyből elolvastam a részeket! Már akkor nagyon tetszett, s most, hogy másodszorra is végigolvastam őket, ugyan ez a véleményem! 
Tetszik a történet alapja, miszerint Amy véletlenül rossz telefonszámra küld el egy üzenetet, s a szám tulajdonosa onnantól kezdve hívogatja. Ilyennel még nem találkoztam, s így ki merem jelenteni, hogy egyedi történettel állunk szemben! 
S mivel csupán három fejezet, plusz a prológus van fent, nem tudok többet mondani, csak remélem, hogy a továbbiakban is ezen az ötletes, egyedi úton haladsz tovább! Valamint szereztél egy új rendszeres olvasót magadnak! :)

Írásmód:
Jól fogalmazol, választékosan írsz, és nem nagyon találkoztam szóismétlésekkel! Azonban, már a prológusodnál észrevettem, hogy kevered az igeidőket, ami eléggé zavaró. Azt javasolnám, hogy döntsd el múltban vagy jelenben szeretnél-e írni, s utána törekedj arra, hogy maradj meg annál! Így nem csak neked lenne könnyebb, hanem az Olvasó is jobban élvezhetné az amúgy is érdekes történetet!
Ezen kívül észrevettem, hogy elég sokszor használod a ...-ot, ami szintén nem jó! Helyette próbáld meg leírni mit érez éppen a szereplő, vagy mi történik! Figyelj oda egy kicsit jobban a vesszők használatára, mert néha oda is teszel, ahova nem kéne, néha pedig nem teszel oda, ahova kellene!
Nem tudom miért van az, hogy a párbeszédeknél a gondolatjel előtt mindig ütsz egy entert?! Ezt felejtsd el, így is tagolod épp elégszer az fejezeteket, s utóbbiért képzeletbeli plusz pont jár!
A részek amúgy elég hosszúak, sőt! Ma Te vagy a második, akinek megírom a kritikát, s ezzel a második, aki ilyen hosszú részeket ír! Ez pedig nem baj, nem azért írtam, csak megjegyeztem! :)
Összességében azt tudnám mondani, hogy figyelj egy kicsit jobban oda az "apróságokra", mint a vesszők és a felesleges üres sorok vagy éppen pontozások, s akkor sokkal élvezhetőbb lesz a történeted!

További sikeres blogolást kívánok!
Diana H.

1 megjegyzés:

  1. Szia! :)
    Köszönöm szépen a kritikát! :) A hibáimmal (mert, hogy vannak az biztos) kezdeni fogok valamit! Az igeidők nem az erősségeim közé tartoznak, de természetesen kifogom javítani őket! A vesszőkről nem igazán beszélek, mert hasonló kategóriába sorolnám, mint az utóbbit. Nem igazán megy.
    A zenelejátszóval nem tudom mi történt... (Igen itt is előfordul, hogy pont-pont-pontot írok. A mániámmá vált, viszont a feleslegeseket kifogom szedi majd a történetből) Furcsa, mert az elején ezt nem csinálta, de aztán elkezdte. Megpróbálom kijavítani, mert engem is rettentően zavar.
    Köszönöm szépen a feliratkozást és örülök, hogy tetszik a blogom! :)
    Mégegyszer megszeretném köszönni, hogy szántál időt rám és megírtad ezt a számomra tetsző kritikát. A hibáimat kijavítom, ahogy mondtad.
    Üdvözlettel,
    Blood Redy

    VálaszTörlés